30. maj 2018

Mød forskerne på Folkemødet 2018 og diskuter på tværs af faggrænser

Folkemøde

Når Center for Sund Aldring fra den 15. – 17. juni drager til Folkemødet 2018, er det med fokus på samarbejde og erfaringsudveksling. Vi inviterer til debat og workshop om både fleksibel pensionering og frivillighed gennem hele livet, men også social ulighed og hvordan sundhedssystemet skaber gode forhold for de svageste ældre. Og så quizzer vi om aldringsforskning.

FolkemødeMarkant flere ældre i fremtiden stiller nye krav til sundhedssystemet – men også til vores forestillinger om, hvem de ældre er, og hvad de kan. I Center for Sund Aldring på Københavns Universitet arbejder forskerne sammen med kommuner, offentlige, private og civile aktører om, hvordan den enkelte og lokalsamfundet bedst kan fremme seniorers sundhed og energi i den sidste tredjedel af livet.

På Folkemødet munder det ud i 3 konkrete events:

Dilemmadebat om demens og selvbestemmelse Sammen med Ældre Sagen inviterer Center for Sund Aldring til diskussion af, hvem der bestemmer, hvad det gode liv er for mennesker, som ikke længere kan udtrykke deres egne ønsker. Vært er Abdel Aziz Mahmoud.

Ildsjæle + professionelle = velfærd eller kaos? I samarbejde med Ældre Sagen byder vi på workshop om, hvordan frivilligheden egentlig har det rundt om i landets kommuner – hvad virker godt og mindre godt? Og hvad kan vi gøre ved det?

Er du klogere end professoren? Quiz om seniorliv Hvem ved mest om at blive ældre: Forskerne eller seniorerne selv? Forskere fra Center for Sund Aldring på Københavns Universitet og inviterede gæster dyster mod hinanden i to hold – og mod det tredje hold, som er publikum – på viden om aldring, aldringsforskning og livets tredje halvleg.

Kig forbi eller besøg en af Københavns Universitets mange andre arrangementer på Folkemødet.

Center for Sund Aldring er støttet af Nordea-fonden.