9. juni 2015

Sund Aldring på Folkemødet 2015

Outreach

Center for Sund Aldring tager til Bornholm under Folkemødet 11.-14. juni 2015 for at sætte sund aldring til debat og skabe nye relationer til centrale stakeholdere.

Under Folkemødet på Bornholm vil Center for Sund Aldring som del af Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet blandt andet bidrage til at sætte mere fokus på, at antallet af ældre er en styrke og ikke konstant omtales som ældrebyrde.

Til det formål inviterer Center for Sund Aldring vigtige stakeholdere og meningsdannere til et indblik i aldringsforskningens forskellige forskningsområder og kommer også med gode råd til, hvordan den enkelte kan forblive aktiv og i god fysisk og mental form.

Høj livskvalitet hele livet

- Vi vil gerne formidle viden til politikere, meningsdannere, mediefolk og den øvrige befolkning om aldringens komplicerede processer og de mange samfunds- og sundhedsmæssige forandringer som følger med det faktum, at vi lever længere - og gerne skulle være både aktive og have høj livskvalitet hele livet igennem, siger Lene Juel Rasmussen direktør for Center for Sund Aldring.

På Folkemødet har Center for Sund Aldring især udviklet aktiviteter i samarbejde med Ældre Sagen og Region Hovedstaden og har også inviteret en lang række partnere som Danske Ældreråd, Alzheimerforeningen, Lundbeck og IBM til at kigge forbi og tage del i meningsudvekslingerne.

- Folkemødet er en uhøjtidelig ramme til at møde vores mange samarbejdspartnere og bidragsydere på en uformel måde. Vi kan styrke hinandens væsentlige agendaer ved at støtte op med aktiviteter og initiativer. Det er jeg sikker på, at der på længere sigt kan komme flere frugtbare resultater ud af, siger Anéh Christina Hajdu, kommunikationschef på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.

De deltagende forskere er:

• Professor Lene Juel Rasmussen, centerdirektør i Center for Sund Aldring
  • Professor Rudi Westendorp, Institut for Folkesundhedsvidenskab og Center for Sund Aldring
  • Professor Henning Langberg, Institut for Folkesundhedsvidenskab
  • Lektor Rikke Lund, Institut for Folkesundhedsvidenskab og Center for Sund Aldring
  • Lektor Lars Holm, Biomedicinsk Institut og Center for Sund Aldring

Læs mere om de tre arrangementer Center for Sund Aldring deltager i.

Kommunikationskonsulent Maria Kræmmer Bødtcher

Kommunikationskonsulent Gitte Inselmann Frandsen