25. juli 2013

Forelæsningsrække om sund aldring

Sund aldring: For lidt eller for meget af det gode?

En alderdom uden store sociale og fysiske begrænsninger er ønskværdig for alle. Hvordan kan vi øge chancerne for en sund og aktiv tilværelse som ældre, med respekt for den enkelte? Som en udvidelse af engangsarrangementet med samme titel fra foråret 2013 udbydes nu en hel forelæsningsrække om emnet. Forskere fra Center for Sund Aldring fortæller om nogle af de seneste forskningsresultater på området. 1. Søvnens betydning for den sunde aldring (PJ) 2. (Hyper)aktiv aldring: Hvordan nye teknologier og tiltag ændrer seniortilværelsen (BO)3. Fysisk aktivitet - hvor lidt skal der til? (MK) 4. Kan sociale relationer skabe en sundere alderdom? (RL) 5. Hjernen og aldring (ML)

Tidspunkt:
5 tirsdage, Kl. 16:15 18:00
3/9/2013-1/10/2013

Ved professor, overlæge, dr.med.sci. Poul Jennum, Glostrup Hospital; postdoc Bjarke Oxlund, Københavns Universitet; professor Michael Kjær, Københavns Universitet; lektor Rikke Lund, Københavns Universitet; professor, overlæge, dr.med. Martin Lauritzen, Københavns Universitet.

Tilmelding:
Tilmelding på Folkeuniversitetets hjemmeside