12. juli 2018

Interviewpersoner (50 - 70 år) søges

Sundhedsteknologi

Har du lyst til at hjælpe en gruppe universitetsstuderende? Og har du interesse for eller erfaring med apps og digitale hjælpemidler?

Interviewpersoner
Hvad handler det om?

I august afholder Københavns Universitets Center for Sund Aldring et sommerkursus for danske og internationale studerende, der handler om sundhedsinnovation. På kurset skal de studerende videreudvikle eller komme med nye idéer til to digitale produkter. Det ene er en app – som kan bruges på en iPad eller en smartphone – til træning og genoptræning. Det andet produkt har en vision om at bruge Virtual Reality (VR) til at skabe gode oplevelser for demente, pårørende og plejere.

Vi søger personer (50 – 70 år), som de studerende kan interviewe med det formål at træne interviewmetoder og få indblik i målgruppens behov og ønsker. En viden de studerende skal bruge i forbindelse med udviklingen af de digitale produkter.

Hvem søger vi og hvad forventes der?
• Du skal være 50 – 70 år og kunne tale engelsk.
• Du har interesse for eller erfaring med apps eller anden sundhedsteknologi, evt. har du selv eller dine forældre haft behov for at benytte digitale produkter eller tilbud.
• Interviewet vil blive optaget og skal bruges af de studerende som baggrunds-materiale til deres opgave. Dit interview vil blive behandlet fortroligt.
• Der er ingen forberedelse forud for interviewet. Det vigtigste er, at du har lyst til at indgå i en dialog med de studerende og er indstillet på, at interviewet foregår på engelsk.
• Vi refunderer dine rejseudgifter til offentlig transport eller i egen bil, og som tak for hjælpen kvitterer vi med et par gode flasker vin.

Hvor og hvornår?
• Tid: Onsdag den 8. august mellem kl. 14.00 og 16.00