12. september 2019

Erik Boddeke bliver affilieret professor i molekylær aldring

Navnenyt

Fra 1. september 2019 er professor Erik Boddeke fra Groningen Universitet udnævnt til affilieret professor.

Professor Erik Boddeke

Center for Sund Aldring har styrket samarbejdet med Groningen Universitet og Universitetshospitalet Groningen ved at udnævne professor Erik Boddeke, vicedekan for forskning til affilieret professor i molekylær hjernealdring.

Professor Erik Boddeke har været samarbejdspartner for centerets forskere i mange år, og han har også været en del af Internationalt Rådgivende Udvalg for Center for Sund Aldring siden 2014. Erik Boddeke er professor i medicinsk fysiologi og neurofysiologi. Fra 1988 til 1995 var han leder af et forskningslaboratorium og gruppeleder ved Sandoz og ved Novartis Research i Basel, Schweiz. Siden 1998 har han været professor i fysiologi ved Groningen Universitet. Hans arbejde fokuserer på glia, aldring og neurale stamceller.

Udnævnelsen er givet for en periode på fem år.