11. februar 2020

Center for Sund Aldrings forskere på Folkemødet

Folkemødet

Igen i år deltager Center for Sund Aldrings forskere på Folkemødet i Allinge i juni. Eksperter i fysisk aktivitet, motivation, ulighed i sundhed og patientinddragelse kan bidrage til Folkemødets debatter.

Deltagere i event på Folkemødet

På årets Folkemøde i Allinge den 11.-14. juni 2020 medvirker forskere fra Center for Sund Aldring. De deltager i arrangementer i Københavns Universitets telt og kan derudover bidrage til andres arrangementer.

Center for Sund Aldring er et tværfagligt forskningscenter på Københavns Universitet støttet af Nordea-fonden. Vi skaber ny viden om aldring og arbejder sammen med kommuner, offentlige, private og civile aktører om, hvordan den enkelte og lokalsamfundet bedst kan fremme seniorers sundhed og livskvalitet.

På Folkemødet 2020 kan du møde:

Potrætfoto af Maria Kristiansen

Lektor Maria Kristiansen

makk@sund.ku.dk Omsorg for ældre hjerte-kar-patienter, ulighed i sundhed, aldring, sundhedsinterventioner, etnicitet, brugercentreret innovation
Portrætfoto af Jørn Wulff Helge

Professor Jørn Wulff Helge

jhelge@sund.ku.dk Fysiologi, træning, forbrænding, motivation og livsstilsomlægning, sund aldring