11. april 2013

Udsolgt arrangement om sund aldring

Folkeuniversitetet afholdt d. 4. april 2013 arrangementet "Sund aldring - for lidt eller for meget af det gode". Center for Sund Aldrings forskere var oplægsholdere og fortalte om, hvordan vi kan øge chancerne for en sund og aktiv tilværelse som ældre og med respekt for den enkelte.

Arrangementet var en stor succes med 100 tilmeldte, og det var dermed udsolgt.

Programmet på dagen var følgende:

• 17.15.-17.20: Velkommen v. rektor Bente Hagelund, Folkeuniversitetet
  • 17.20-17.40: Kan sociale relationer skabe en sundere alderdom? v. lektor Rikke Lund, Center for Sund Aldring, Københavns Universitet
  • 17.40-18.00: (Hyper)aktiv aldring: Hvordan nye teknologier og tiltag ændrer seniortilværelsen v. postdoc Bjarke Oxlund, Center for Sund Aldring, Københavns Universitet
  • 18.00-18.20: Pause m. vin
  • 18.20-18.40: Fysisk aktivitet - sundt og aldrig for sent! v. lektor Jørn Wulff Helge, Center for Sund Aldring, Københavns Universitet
  • 18.40-19.00: Søvnens betydning for den sunde aldring v. professor Poul Jennum, Center for Sund Aldring, Københavns Universitet og Dansk Center for Søvnmedicin, Glostrup Hospital

Nye arrangementer til efteråret

På grund af arrangementets popularitet vil der blive arrangeret en forelæsningsrække  med centerets forskere i efteråret.

Følgende forelæsninger vil blive udbudt:

• Poul Jennum: 3. September kl. 16-18 ”Søvnens betydning for den sunde aldring”
  • Bjarke Oxlund: 10. september kl. 16-18 ”(Hyper)aktiv aldring: Hvordan nye teknologier og tiltag ændrer seniortilværelsen”
  • Jørn Helge: 17. september kl. 16-18 ”Fysisk aktivitet - sundt og aldrig for sent!”
  • Rikke Lund: 24. september kl. 16-18 ”Kan sociale relationer skabe en sundere alderdom?”
  • Martin Lauritzen: 1. oktober kl. 16-18 ”Hjernen og aldring”